slide show


Ridpasset! Dressyr - Skänkelvikningar

Publicerat 2013-03-04 22:48:50 | i kategori Alva | Lämna gärna en kommentar!


Idag red jag i ridhuset med Emma och Hannah! Planen med idag var skänkelvikningar!! Värmde upp han, skritta fram, tog kontakt med han, travade lite, tempoväxlingar, sedan rulla vi på i galopp lite och sedan skänkelvikningar!
Red dem först bara i skritt, sedan när det kändes bra i trav och sedan testade jag göra det i galopp!! Tyckte Sonic var jätteduktig och han fick till det några gånger! Men han tyckte det var riktigt jobbigt!
Pustade sedan en stund och sedan jobbade jag honom på volten med Emma som tränare! Fick ännu fler tips och sedan red jag runt utan henne som tränare och fortsatte med dem tips jag fått! Kändes riktigt bra på slutet och är riktigt nöjd!
Skrittade av extra länge idag och ledde honom runt! Mysigt! :D

Så alltså nöjd med han idag! Men nu ska jag sova så jag orkar med dagen imorn *suck*. Menmen....

Godnatt!

/Alva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback