slide show


Utveckling?

Publicerat 2013-01-16 10:00:00 | i kategori Alva | Lämna gärna en kommentar!


Känner att jag verkliigen har utvecklats i min ridning sedan för 1 år sedan. Kommer ihåg på Nyårsafton 2011 (till 2012) så skulle jag på träningstävling 60 cm med Zafir, och jag var såå nervös och trodde jag skulle avbryta mitt i för att jag tyckte det var så läskigt.
 
Men vi klarade det ju, lyckligt nog! Haha, så värst mycket mer erfarenheter av att lära sig tävla har jag ju inte fått, alltså grönt kort har jag inte men vill ta! :) Och sen så har jag ju hahahha bara varit på 1 pay and jump och 2 träningstävlingar, men fler skall det bli! Sen så är väl ett mål med ridningen nåågon gång att tävla på riktigt!
 
Skulle ju vara riiktigt kul! ;) 
 
Aja, här kommer ialfl lite bilder från mig på hästryggen för 1 år sedan och sen i år! Kan säga att jag utvecklats, haha även om man inte ser det på bilderna! :p
 
 
 
 
 
Hm... Min hoppsits. Snälla, påmin mig inte. Hahahahah. Okey, den är fortfarande dålig men ialfl bättre än det där, hoppas jag! :P
 




Haha, srry för suddiga bilder och så. 
Nej men kan säga att även om ni kanske inte ser ngn utveckling på dessa bilder så kan jag intyga att jag har utvecklats väldigt mycket. Faktiskt bara på 2-3 månader!
Alltså efter ett ridpass kan man gå ut med massa nya erfarenheter och man kan faktiskt utvecklas snabbare än vad man kan tro! :)
 
För 1 år sedan var jag hopprädd. Jag vågade inte mycket och 60 cm såg jag som väääldigt högt och läskigt i mina ögon. Men sen i somras så när jag gick på Taffsnäs så hoppade jag med Gilbert, alltså typ 1 gång. Och sedan dess har jag inte fegat ur på ETT ENDA hinder.
 
Och innan det så gjorde jag det ganska ofta.
 
Nu är jag som en ny ryttare. Jag vågar och jag är inte rädd. Är man inte rädd så utvecklas man snabbt och dessutom  tror jag att man kommer Väldigt långt på att inte vara rädd!
 
Vet hur jobbigt det är att vara hopprädd, det är hemskt. Man vill hoppa men man vågar inte.
Man måste få bättre självförtroende. Och det kan även gälla att man är rädd i dressyren! 
 
Men hur som helst, jag har utvecklats massor på sista tiden!! :)
 
/Alva
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback