slide show


Ridpasset

Publicerat 2013-02-18 22:51:15 | i kategori Alva | Lämna gärna en kommentar!


Lite brottom här för måste sova, så himla trött!
Först så vill jag bara be om ursäkt för att uppdateringen verkligen går i vågor... Ena dagen så är det bra uppdatering, flera olika inlägg, tar bilder och så. Sedan andra dagen så är det typ 1 inlägg!? Nej, ska försöka bättra mig. Försökte göra en videoblogg hemma idag innan jag åkte till stallet men hann inte innan maten jag skulle äta blev klar och ja, jag fick lite brottom då så hann helt enkelt inte... :/
Om jag kan så får ni ett videoinlägg någon gång imorn! ;)
 

Men, till ridpasset och hur det var i stallet! Disa hängde med också! Kul att träffa henne igen! Sist måste ha varit i höstas! Så länge sedan nu! :o Jag och Emma testade rida i hagen på andra sidan vägen stallet. Skrittade först fram och tillbaka på en raksträcka där det var någolunda upptrampat. Det funkade okej! Det var ju liksom inte så de sjönk till knäna! Men superbra underlag kanske det inte var. Men vi testade trava och det gick absolut bra! Så vi tog en liten galopp också! Vilken hästarna verkligen blev glada över! Haha, både Bronco och Sonic bockade lite av glädje, sötisarna!
 
Red där i typ 20 min, sedan så red vi ut en liten till sväng med lite galopp på grusvägen! I typ 10 min! Så sedan gick vi in i ridhuset för det blev mörkt och mötte upp Hannah! Och där red vi i max typ 30 min! :) Hehe, tror inte riktigt att det funkar i framtiden att jag och Emma typ rider på 1991992933 olika ställen på ett ridpass, haha! Men det kommer nog inte att hända igen, ja det blev lite hejsvejs över allt, liksom 3 olika ställen och ja! Vi kunde inte riktigt bestämma oss. Bättre planering helt enkelt.
 
Red i ridhuset bara lite lösgörande. Få de att jobba på i alla gångarter typ. 
 
Innan de andra kom så åkte ju jag ut till stallet tidigare för att göra sysslor och myste med Sonic. Älsklingen då!
Stod och myste och borstade i minst en halvtimme! Jättemysigt var det! Och han blev rätt ren och fin efter! Glänste om han! :) Så himla gullig han kan vara ibland, och ibland försöker han spela sur. Fast egentligen så finns det inget ont i den där ponnyn. Hihi, han
är så söt när han försöker vara surig, töönt! Haha!
Ne, men känns som att 2013 har jag kommit närmare Sonic och vi litar med på varann. Känns som han känner mig bättre och jag han! 
 
Ojjdå, nu skrev jag liiite för mycket! Aja! Godnatt!
 
 
Gamla bilder! ;)
 
/Alva
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback