slide show


Gilbert eller inte

Publicerat 2013-02-19 20:35:00 | i kategori Alva | Lämna gärna en kommentar!


Funderade på en grej iförrigår kväll... Tänkte mycket på det här med att jag bestämt mig för att inte önska Gilbert, jag skrev ju i ett annat inlägg för typ 1 månad sedan eller något om att jag inte önskat Gilbert till ridlägret på Taffsnäs i sommar!
Anledningen till det är lite  att jag känner för att testa en ny! Gilbert var helt underbar och lugnt den bästa jag haft alla mina år på taffsnäs! Men, det dåliga var att Gilbert stod i en annan hage än de andra, helt forever alone för i den stora hagen med alla andra fjordingar så fanns det träd och annat som han kunde klia sig på. Han var känslig för sol och fick klåda i manen, så den blev typ helt förstörd av att vara i den hagen! Så jag fick sköta honom i stallet och så var han i en annan hage helt ensam. Så man får liksom inte samma feeling när man inte får gå ut med alla andra på lägret till hagen, leta efter sin häst och sitta upp, skritta allihopa tillsammans till grinden och det där...
Så lite därför känner jag att inte vill önska att få Gilbert...
Samtidigt så kanske det är värt det? Liksom fine, man får inte samma "typical-taffsnäs-feeling" med att hästen måste stå i stallgången, man inte får vara i samma hage som alla andra, kanske är det ändå värt en supermysig ponny...?
 
Igår kände jag mig nästan het besluten om att jag skulle skicka iväg ett mail till taffsnäs och säga att jag önskar Gilbert, nummer 5 liksom. Även tidigare idag. Men nu när jag skriver så känner jag liksom att nej.. Jag vill ha en ny tror jag. Fortfarande inte helt säker. Gilbert var superbra ponny... Nackdelarna var ju det här med om han måste gå i en annan hage och detdär...
 
Får se hur jag gör! Behöver ju inte bestämma mig än! ;) Även om det skulle varit så mysigt att få Gilbert igen... Men ändå, är jag kanske redo för en ny utmaning...? 
 
 
 
 
/Alva
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback