slide show


Alva - Zafir

Publicerat 2012-09-28 17:40:33 | i kategori Alva | Lämna gärna en kommentar!


Weeeihooh! Jag önskade ju 1. Sprite
                                         2. Zafir
                                         3. Trocadero
 
Till träningstävlingen på Söndag, fick reda på vilken ponny jag ska tävla med! Jag ska ha Zafir! 
Känns faktsikt jättebra, har ju varit med på en pay and jump och en träningstävling i hoppning förut, och båda gångerna haft Zafir, Zafir är en helt underbar ponny. Han har typ bästa hopptekniken av alla ridskolans ponnier!
 
En riktigt duuktig kille!! Men han är lite seg, men är man bestämd bara så kan man få fart på honom! Jag har aldrig sett honom riva ett hinder, men jag har sett honom 2 stanna två gånger.
En gång på framhoppningen förra träningstävlingen, men det vara bara sååå mitt fel! Kom in i fel galopp, dålig väg och helt i urbalans, Zafir stannade mjuukt!
 
Och den andra gången var med Malin för jättelänge sen, vi var ju typ nybörjare och det var en stuts och Zafir stannade typ på det sista hindret i stutsen! Men han är verkligen en underbar ponny i hoppningen!
Klicka på youtube-klippet för att se det, kolla fina ponnyn ♥ Film av Malin:
 
 
Finis Zafir!! Fotografen lyckades fånga ögonblicket när Zafir "stannade" på framhoppningen förra träningstävligen!:
(Texten Squiz images är för att man liksom inte har "köpt" bilden om ni fattar!)
 
Heheh, fail av mig, menmen... ;-)
 
Målet med träningstävligen 70 cm på söndag med Zafir är att jag ska komma runt banan iallafall! Och att inte rida fel väg... xP
Men såklart, ska ju försöka nolla rundan, men det är inget jag kan räkna med....
Klara, färdiga KÖÖÖR!
 
 
Hoppas på bilder eller film, eller kanske både och!? Men har fortfarande inte hittat någon som kan filma, så får se hur det blir med filmen! 
 
 
Josefin ska ha Cheer Guy 70 cm & Malin ska ha Midnight 60 cm! Tror det kommer gå toppen för underbaraste vännerna! (Emmie, känn dig inte mobbad, du är också underbaraste vännen! Hahah)
 
Är såå taggad! 
 
/Alva
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback