slide show


Sonic idag, längtar! ♥

Publicerat 2012-11-12 09:00:00 | i kategori Alva | Lämna gärna en kommentar!


Ska bli så kul med Sonic idag! Ska verkligen försöka att rida ett lika bra ripass som i Torsdags! Övningen jag red sist var en riktigt bra övning för oss 2! Kände verkligen på slutet att han började lyssa ordenkligt för skänkeln. Behövde nästan bara snudda med skänkeln och tänka framåt! Sånt är kul! :D
 
Idag kommer det nog att vara lite samma fokus som i Torsdags: Övergångar och tempoväxlingar!
Men förra ridpasset var det nästan ingen galopp. Tänkte idag, när halterna känns bra, skritten känns frisk och traven också är bra så ska jag träna mycket galoppfattningar. Han ska liksom lyssna som han gjorde i alla övergångar halt, skritt, trav fast i galoppen. Liksom Skritt, Galopp. Trav. Galopp. Halt. Skritt. Fattar ni? :P
 
 
Hoppas verkligen på ett sånt toppen ridpass! Skulle vara skönt att rida i paddocken, känns som att det alltid går bättre när jag ska rida dressyr där! :) Men underlaget har ju varit lite si & så... :/
 
Hoppas att det ialfl funkar, men får ta det lite lungt i hörnen och så! ;)
 
 
Btw! Idag kommer mina föräldrar hem från Paris! Undrar om de köpt något till mig! :3 
 
/Alva
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback