slide show


Kör en copycat på A...

Publicerat 2012-11-14 22:15:13 | i kategori Emmie | Lämna gärna en kommentar!


Jepp, tänkte berätta lite om mina avramlingar... (hade lite tråkigt och visste inte vad jag skulle skriva om...)
 
Japp... Min skriver dem i "nummerordning..."
 
1: Första gången jag ramla av, va på en privathäst.
Hade aldrig ridit henne förrut och hon hette Tilsy. Somsagt hade aldrig ridit henne men red på det stallet och skulle rida en annan häst som hette Kvicken men han hade fått någon skada i hoven (har jag för mig) så fick tyvärr inte rida honom. Brukade rida honom på dem helger jag var hos pappa.:D
Men dem som ägde Kvivken hade en till häst som då hette Tilsy. Hon var en sööt ponny hon var nog en c-ponny, så det var ju lite skillnad då kvicken var stor storhäst...:D
Men vi red på en äng brevid stallet då hon plötsligt fick ett bromsbett på rumpan och skenade iväg...
Flögg bakåt men fastnade i stigbygeln och hängde på sidan... haha... ;)
Men hon saktade av och jag ramla på sidan, men ingen stor skada skede.. haha...
 
2: Andra gången var nog på velam..
En liten B-ponny som var så söööt! Han hette Winden...  ;)
Vi red en vanlig lektion i ridhuset men då hans kompis och han var lite busiga så kom en häst bakifrån och skulle springa framför då Winden for iväg i full karetta så jag flögg av... haha man kan ju säga att vi fick vänta ett tag på att den lillen skulle komma tillbaka för han bara kuta runt där inne som ett fån, haha  ;)
 
3: Tredje gången var på lilla Thure... 
Men man kan ju inte riktigt säga att jag ramla av utan landa på fötter, hahah...
Men skulle hoppa en liten bana med Madde och Madicken och Thure var jättesnäll hela lektionen, bara att han lite drog ned huvudet några gånger och försökte nog göra nåt litet bocksprång men blev inget haha... skulle komma på en kombination och han kom på nått sätt in fel och han hoppade över två hinder sammtidigt tror jag och efter en sekund var jag på marken... haha  ;) MEn landade somsagt på fötter så ingen skada... :)
 
4: fjärde gången var också på Thure, haha den busarn... :)
Jag var på en uteritt med Madde och hennes mamma och han var jättesnäll hela vägen, från början var han tillochmed lat men efter ett tag så blev han piggare....
Det var typ tio minuter hem och vi skulle skritta hela vägen och Vi kom ut ur skogen vid ett annat stall.. Vi såg att det var en traktor som höll på en bit på sidan och vi kollade om han skulle åt det hållet vi skulle men han gjorde inget så vi red på...
När vi ridit tjugio meter så kommer den där traktorn bakifrån och Thure for fram och när han väl var i farten började han bocka också så gjorde en fin volt över hans hals... Han sprang såklart iväg och Madde hoppade av Madicken så jag tog Madicken och Madde började gå efter Thure, men han sprang iväg igen men när han såg attt Madde hade gräs i handen kunde han ju inte motstå det lilla matmostret... så vi fick tillslut in honom... ;)
 
5: femte gången var också på Thure, haha... ;)
Jag red på banan och hade ett bra pass, red dressyr...
Jossan red Madicken och vi hade inte stängt "paddockdörren" eller vad man säger och när jag fattar galopp i vänster varv tar han sig friheten och bockar rejält och jag flyger av som en vante, igen... ;) haha.
Som tur va han Jossan stänga "paddockdörren" så han inte kunde smita ut haha...
Men när man försökte fånga in han så sparka han bakut och sprang iväg men när jag kom med en näve gräs så kunde han ju såklart inte motstå... haha det lilla matmonstret ;)
 
(matmonstret...♥)
 
haha japp, kanske blev lite flumsigt inlägg, men sån är jag....:D
 
/Emmie
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback