slide show


Hoppning Sonic

Publicerat 2012-11-01 15:30:37 | i kategori Alva | Lämna gärna en kommentar!


Imorse åkte vi till stallet klockan 9! Fixade världens lerigaste Sonic! xP ÅÅÅÅh, fy på dig Sonic! Så jag fick spola av honom.. Sen när det väl var okej ialfl så skrittade jag till ridhuset! Malin var ju med idag! Och Josefin var också med till ridhuset! -Bronco skrittade hon senare-!
Malin är jättebra på att bygga så Josefin & Malin byggde fram medans jag skrittade fram! Snälla vänner jag har! :D
 
Malin gjorde först en serie. Så när jag hade värmt upp Sonic så kom jag först i trav och sen i galopp för att kolla avstånden. Men först så var det bara bommar! Och sen så la vi upp och höjde lite allt efter som!
Hoppade först serie med 3 hinder! Sen kombination med 2 hinder och sen avslutade jag med ett hinder på 80 cm!
Hoppade 80 hindret 1 gång i varje varv! :D Sonic har på sistone varit lite klumpig i hoppningen! Men idag var han verkligen Sååå duktig! Han rev bara två gånger och det var på sockerbitshindret, när min plan var dålig och dåligt tempo osv.! Så han skötte sig galant! Sååå nöjd med ponnyn! 
 
Josefin fotade! Men hon kommer inte kunna ladda upp bilderna förän Söndag! Så på söndag hoppas jag att ni får bilderna! Josefin är jättebra på att fota! Men hennes blixt på kameran har gått sönder så vissa bilder är lite suddiga! Men ärs! Vissa bilder blev ju verkligen huur fina som helst!
 
Alltså har jag inte en ända bild nu! Men då får ni vänta tills på Söndag! Då kommer nog en liten bildbomb! ;)
 
Också ganska nöjd med min insatts idag! Men till nästa gång måste jag tänka ännu, ännu mer på att få upp farten ännu mer i galoppen! Som Malin säger: "Power i galoppen" :)
 
Sonic kan ju definitvit hoppa bra! Utan tvekan! Jag gillar verkligen att hoppa med Sonic! Det känns verkligen som att han tycker att det är kul! Och jag med! :P
 
Nästa gång jag hoppar blir nästnästa vecka på ridskolan! Aaah... (Hoppgalen...x3)
 
Men nu ska jag träna mer dressyr med Sonic nu ett tag! Men hoppas ju såklart att jag kanske kan hoppa en gång till med honom den här terminen! Skulle ju vara jättekul! :)
 
 
En liten bild från tävlingen med Maja & Sonic i våras!
 
 
/Alva
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback