slide show


Dressyr och lite hoppning!

Publicerat 2012-11-15 22:00:22 | i kategori Alva | Lämna gärna en kommentar!


Red först dressyr på banan i typ en halvtimme! Gick faktiskt jättebra. Kände nu att övergångarna som jag tränat så mycket på nu, (hehe, eller ja två hela ridpass typ.. ) Men ialfl, övergångarna satt nästan helt fantastiskt bra redan från början av ridpasset! Känns ju kul! Övning ger färdighet..! :)
 
La upp ett litet hinder på diagonalen som jag hoppade! Gick ganska bra. Tanken med det hela var att han skulle landa i rätt galopp (alltså hoppa ett hinder när man rider som "snett igenom" och byta galopp över hindret och då alltså landa i rätt galopp). Först så var det ganska lågt och de första 3 gångerna kanske så bytte han inte. Men det var mitt fel, hehe! För jag åkte liksom bara! Sen så började vi få till det och bytena blev mycket bättre!
 
Så höjde jag till ett lite högre kryss och sen till ett rättupstående. Gick bra! Men när jag hade höjt det till ett rättuppstående på typ 65 cm så kom han jättebra och fint ena hållet. Rev inte en ända gång! Men när jag svängde upp mot diagonalen andra hållet så rev han efter någon gång kanske 2 gånger! Sen så snudda han bommen typ 5 gånger eller mer! Ville inte avsulta med att han dunka i liksom. Man vill ju känna att allt gått bra i slutet och att man inte slutar med att han vinner kampen om ni fattar..! ;)
 
Men sänkte lite och kom igen och sen höjde snälla Josefin åt mig så det blev typ 60. Han snuddade tyvärr sista gången också. Men tror att han kanske var lite trött och jag var nog också det då! Men ändå väldigt nöjd trotts att han rev några gånger och dunka i lite. Tror nog mest att det var mitt fel ;)
 
 
 
/Alva
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback