slide show


3 månader utan dig...

Publicerat 2012-11-24 12:00:00 | i kategori Alva | Lämna gärna en kommentar!


 
Buster.... Min förra medryttarponny.... Saknar såå mycket... Vill verkligen åka och hälsa på honom, gubben...
Sist jag träffa han, finisen... Vad den 24:e Augusti... Alltså 3 måndader sen! Men så är det ju egentligen. Jag är ju inte medryttare till Buster längre!
 
Buster blev ganska snabbt dålig efter att jag hade börjat, hann väl rida han drygt en månad, men sen så fick han ont i en hov och det blev inte så mycket bättre! Men jag red kvar typ 1,5 månad ialfl efter att han blev dålig, skrittade och ledde! För ville inte lämna han... Men jag la ut en annons om att jag sökte ny, Maja och hennes mamma med Sonic nappade! Och jag är väldigt glad över att jag tog den chansen! Att hitta en bra medryttarponny/häst är inte så lätt! Och jag har haft väldigt mycket tur och jag får sägat!
 
Har aldrig slutat för att jag känner att jag och ponnyn inte funkat när jag varit medryttare.
Jag har haft 3 medryttarponnys, eller ah, haft 2 och "är på min tredje" nu!
Den första - Vilgot, en jättesöt b-ponny på 120 cm i mankh. men växte ur han efter ungefär ett halvår! Men saknar han med :(
 
Sen fick jag jäättesnabbt efter att ha slutat, red sista gången på Vilgot på en söndag, och började på Buster dagen efter! Så har inte behövt gå utan medryttarponny under 1 år nu!
 
Och sen när jag provred Sonic för att Buster hade ju varit dålig ganska länge då så kände jag att det inte fanns någon mer utevklingsmöjlighet med Buster. Så efter att ha provridit Sonic så ringde vi Busters ägare och berättade allt! Så red jag Buster typ en sista gång! Jag provred Sonic på en söndag och red han sen på Torsdagen! Så jag har liksom inte behövt gå utan medryttarponny på ett år!
 
Och alla medryttarponnys jag har haft har haft tillgång till ridhus! Jättefina stall! 
 
Men mest nöjd är jag med Sonic, att kunna rida dressyr, uteritter och hoppa känns underbart! 
 
 
 
(Hahah, ser helt störd ut jag alltså...) Glömmer aldrig den här ritten på Buster! Innan han blev dålig...  Galopperade i snön och han tyckte verkligen att det var så kul! Det var en riktigt snöig dag.. Vinter! 
 
Har ni också medryttarponny/häst? Hur hittade ni eran? Är ni nöjda? 
 
Det här med medryttarponny/häst tycker jag är väldigt bra! Man lär sig mycket! :D
Saknar dig Buster... 3 månader utan dig... ♥
 
 
/Alva
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback