slide show


Nu är vi på G! :D

Publicerat 2012-10-29 19:00:00 | i kategori Alva | Lämna gärna en kommentar!


På sista tiden med Sonic i dressyren så har jag varit väldigt, hm.. Obestämd och o-organiserad... Inte haft någon som helst plan på vad jag ska göra utan mest ridit runt på "måfå."
Idag så red jag i ridhuset, först så var det som vanligt, Sonic lyssnade okej bra på mig, men ah.. Långt ifrån att gå fint och verkligen lyssna på mig! och typ alla mina hjälper! Mitt mål med Sonic i dressyren är att han ska bli riktigt lyhörd med mina hjälper, fina övergångar, skänkelvikningar, galoppfattningar osv.
 
Men det får man ju givetvis inte gratis! Men egentligen, att behöva kämpa lite och ha ett mål! Det är ju vad jag vill, annars utvecklas jag ju inte!!
 
Sonic kan gå fint, det vet jag! Men jag kan inte påstå att jag lyckats helt än. Men nu är vi en bit påvägen!
Efter en stund på mitt ridpass bestämde jag mig. Det måste bli ett slut på den här dåliga ridningen och att bara rida runt på "måfå": Jag bad Josefin att ge mig lite tips på en övning och hon gav mig en jättebra. Lite skänkelvikningar i skritt och lite galopp halva varvet. En bra och basic övning liksom!
 
Sonic började först i första försöket av skänkelvikningen blev det ganska fail. Fick ingen bra framåtbjudning osv. Men sen i andra försöket så daska jag till med spöet och bestämde mig, han ska göra en fin skänkelvikning!
Skänkelvikningen gick jättebra och det känns verkligen som att Sonic började lyssna mer på mig. Sen så fjantade han sig lite och försökte slippa undan arbetet. Om man ska avgöra vem som är boss av mig och Sonic så är det nog just nu lite mer Sonic än mig i Vissa lägen. Bara i dressyren tror jag.. Hahah. Men det är min svagaste grej liksom, jag Måste bli bättre i dressyren! Jag jobbar på det och för varje gång så ger det lite resultat! 
 
Sen så blev Sonic mjukare och mjukare. Han började liksom ge med sig. Det var verkligen skönt. Nu är vi en liten bit på vägen i dressyren! Känns riktigt bra! Och imorgonkväll ska jag rida dressyrträning med Sonic för tränare! Känns ju riktigt bra och passande! Behöver tips på övningar osv.!
 
Ganska nöjd med idag! Nu är det slut för mig på min "latridning" i dressyren! Jag måste verkligen ta dressyren på mer allvar! För de typ 3 senaste dressyrpassen har gått ganska dålig med Sonic. Sonic gör inga fel! Bara jag som liksom har haft lite tråkig inställning till dressyren ibland! :p Men ändring ska ské! Och nu är min inställning till det hela mycket bättre! 
 
(Högra skänkeln lång bak för skulle göra någon flyttagrej tror jag! ;-))
 
Vill inte ha några negativa kommentarer på det här inlägget! Bara posetiva isåfall! :) Känner inte för att bli nertryckt! Men jag tror nog inte att ni fina bloggläsare skulle lämna några taskiga kommentarer! Ni är bästa finaste bloggläsare! :D
 
Vet att inlägget blev vääldigt kaos och o-organiserat! Hahah.... Men lite så jag är ibland, inte helt organiserad och lite galen människa! Jag är inte en sån som gör allt perfekt 24/7....
 
Känner mig faktiskt riktigt nöjd med idag, känns som att jag lärde känna han ännu ännu mer idag!
 
 
/Alva
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback