slide show


Kvällen igår!

Publicerat 2012-10-16 17:41:49 | i kategori Alva | Lämna gärna en kommentar!


Jag har haft på datatrafik för mycket, så nu har jag liksom förbrukat så mycket gratis internet som jag får ha per månad! Heheh, har typ haft på det hela tiden, måste nog bli lite nogrannare med att stänga av datatrafiken ibland!
 
Så därför har jag inte kunnat blogga via mobilen!
 
Tänkte berätta om det som hände igår när vi skulle rida:
Jag och Josefin började rida mot ridhuset typ klockan 17:45, hoppträningen skulle börja 19:00, så vi skulle precis hinna rida typ 1 timme och sen gå ut från ridhuset precis innan hoppträningen skulle börja liksom!
Men då när vi kom in i ridhuset och jag höll på och skritta fram Sonic, (Josefin skrittade fram Bronco), så sa Josefin att Bronco kändes jättekonstig och stel i vänster bak. Så hon bad mig kolla. Jag är amatör på att se om hästar haltar, men jag kunde se, att näää, det där såg verkligen inte bra ut! Så Josefin satt av och ringde direkt till ägarna och så.
Men jag sa till Josefin och hoppades att hon förstod att jag ville försöka fortsätta rida liksom..!
 
Men jag vände in i mitten till henne typ hela tiden för att fråga hur läget var och vad ägarna hade sagt osv!
Men ägarna skulle komma, men de skulle nog inte hinna komma förrän efter att hoppträningen börjat!
Och Bronco hade förmodligen som några "proffs" typ sa en hovböld. Någonting som hästar bara kan få väldigt plötsligt. För när vi skrittade upp till ridhuset så kändes allting bra med Bronco!
Så Bronco stod liksom på "3 ben" och verkade ha ganska ont i vänster bak! Så när hon skulle försöka gå med honom så ville han liksom inte och gick på "3 ben" typ! Men ägarna var påväg! 
 
Jag fortsatte rida mitt dressyrpass och jag är ändå ganska nöjd! Tänkte ju såklart på Josefin och hur det skulle gå för Bronco hela tiden och Sonic verkade också lite förvånad över varför Bronco fick stå vid medellinjen och bara stå där! xD
 
Övade mycket på halter, halt från trav, trav till halt och så! I början var han väldigt seg i galoppen, han ville helst bara sakta av och om jag red på volten nära Bronco så försökte han sakta av. Men jag ökade galoppen på långsidorna och minskade såklart minst 1 bokstav innan hörnet och han blev pigg! Så han liksom när jag skrittade så räckte det med att jag bara duttade med skänkeln så satte han igång i trav! Roligt när jag känner att han lyssnar och är pigg och glad! 
 
 
Ägarna kom och dem ledde ner Bronco, på slutet (efter att jag ridit i  timme och klockan var typ 18:50) så satte jag av och stod i mitten med Josefin och Bronco för att Bronco kanske ville ha lite sällskap, och Josefin också för den delen! xD Känner liksom att det ahde varit lite taskigt att lämna Josefin där, och bah "Men hejdå! Lycka till!" Hahah! Nä, men aldrig, faktiskt! Så gör man inte mot en riktig vän!
 
Hoppträningen började typ värma upp och så, men det var helt okej att vi var där inne ändå, och tränaren och några andra tittade på Bronco och alla dem sa att dem trodde det var en hovböld!
Jag hoppas verkligen att stackars Bronco blir bra snart! Men det tror jag nog!
 
 
Jag har laddat ner en häst-gnägg grej på min mobil, så jag hade den på också fotade Josefin Sonic!
Titta på prinsen!:
Gulleplutt! 
Srry att det blev så långt inlägg, men till er som pallade läsa allt, WOOW! :D Känn er duktiga! 
 
/Alva
Kommentarer
Postat av: Maja

Aww Gud vad söta bilder på Sonic!!! :D <3 <3

2012-10-17 @ 21:20:01
URL: http://Ellaomaja.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback