slide show


Sportlovet

Publicerat 2013-03-03 17:58:00 | i kategori Alva | Lämna gärna en kommentar!


Uppdateringen från min sida har ju varit lite si och så nu under sportlovet! Ni har kanske inte riktigt fått veta riktigt ordentligt VAD jag faktiskt har gjort och dessutom sällan någon bra utvärdering på det jag gjort!
Tänkte därför i detta inlägg sammanfatta vad jag gjort alla dagar under detta underbara sportlov!:
 
Måndag 25/2 Sov över med Emma och vi gick upp någon gång vid 10! Åkte ut till stallet vid ett och vi red ut!
I början av uteirtten kändes Sonic väldigt stel, inte riktigt sig själv och ovanligt tittig. Inte riktigt lika pigg, kände liksom inget driv i han. Men efter ungefär en halvtimme kom han igång och kändes som vanligt!
Red en riktig långritt! 1,5 timme blev det nästan! Härligt! Vädret var på topp! :D
 
Tisdag 26/2: Malin sov över hos mig och vi gick upp runt 10/11 tror jag! Vi åkte in till stan och först var Malin hos tandläkaren! Hon spände tandställningen! Sedan gymmade vi! :) Gymmet var faktiskt kul! Men tror det är mycket roligare med musik! Så nästa gång ska jag se till att fixa det! ;)
 
Onsdag 27/2: Gick upp rätt tidigt! Redan vid 8 tror jag! Tog en tidig buss och var ute i stallet hos Buster vid 10! Bara myste med honom och helt underbart var det att träffa min gamla medryttarponny!
Efter Buster åkte jag hem och städade mitt rum, för det var kaos! Åkte sedan till ridskolan med Malin och red lektion! Markarbete var det! Superkul övning och red Bambina! Gick otroligt bra! Väldigt nöjd! Red henne med sporra r och alltså skillnad... :o Efter ridskolan bar det hemåt och åt middag, fixade lite och sedan kom Hannah och Emma och de sov över!
 
Torsdag 28/2: Gick upp riktigt tidigt för att vi skulle hoppa med Sonic i ridhuset! Hannahs mamma hämtade oss i god tid! Malin kom hem till mig på morgonen precis innan Hannahs mamma kom och åkte med! Såfort vi var framme så gick Malin till ridhuset för att börja bygga innan alla andra kom dit! Det var LYCKAAA för det var tomt! Vi fixade hästarna snabbt och gick till ridhuset! Vi värmde upp och sedan satte vi igång! Gick rättså bra och Sonic skötte sig! Men fick liksom inte "THAAT FEELING" efterråt.. Känns som om vi kunnat presetera bätre! ;) Men absolut nöjd!
 
Efter stallet så åkte vi hem och Malin hängde med hem till mig! Var hemma hos mig på eftermiddagen några timmar! Sedan lite spontant så åkte vi hem till Malin och sov över där!
 
Fredag 1/3: Gick upp rätt tidigt igen hos Malin! Åkte hem och tog en liten fika med varm chocklad och kaka! Sedan fixade jag mig bara lite och såg till att kameran var med! Följde ju med Hannah ut till stallet med Palle för att fota dem! Tråkigt nog så var vädret riktigt dåligt och det var snöblandat regn! Tråkigt! Men blev några bra bilder ialfl! Följer nog med någon annan gång i vår och då blir det riktigt snygga bilder får vi hoppas!
 
Hängde också med Hannah och hennes mamma efter stallet till Granngården för att köpa mat till Palle och massa morötteeer! Hihi! Kul för hade aldrig varit där förut! :P
 
Lördag 2/3: Lillsyrran hade släktkalas på kvällen och det var en bra kväll! Var bara hemma hela dagen! Lite tråkigt men ändå skönt, ibland kan det faktiskt vara rätt skönt och bara sitta hemma och slappa! ;)
 
Söndag 3/3: Har också bara varit hemma idag! Men var ju med Josefin och vi tog det mest bara lugnt! Det vart kul att träffa Josefin och vi hade ju faktiskt inte setts på 1,5 vecka! :o Vi fixade naglarna, satt vid datorn, ja slappade bara helt enkelt! ;)
Oj! Den här helgen har gått väldigt fort....
 
Lovet i sig har varit väldigt bra och har haft en del grejer hela tiden! Men det gillar jag! Hatar att bara sitta hemma forever alone hela lovet och inte ha nåågot att göra! Sånt är ju bara jättetrist!
Varit mycket i stallet och varit med kompisar! Så jag vill ha det! :D
 
 
♥ Buster 
 
Bambina! (Foto Malin)
 
 
 Ett härligt Sportlov har det varit! Men det gick helt otroligt fort... Synd, men så är det ju..! :/
Hade ju inte precis haft något emot en vecka till av ledighet! ;)
 
Hoppas ni också har haft ett bra Sportlov!!
 
/Alva
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback