slide show


Hemma från ett bra ridpass!

Publicerat 2013-01-14 19:13:56 | i kategori Alva | Lämna gärna en kommentar!


Oj, loggar in och ser en hel del kommetarer från olika läsare! Kul! Vi blir alltid jätteglada över att ni kommenterar och uppskattar det vi gör! :)
 
Till ridpasset med Sonic idag - Gick faktiskt väldigt bra idag! Hade mycket fokus när jag red (än vad jag kan ha ibland, hehe!) Och var ju i ridhuset typ lite över 15:00 så verkligen inte många där! Typ en annan men det spelar ju ingen roll! Sköönt! :D
Lite sammanfattning av hur jag red idag:
 
  • Skritta fram på lång tygel i 10 minuter, sedan började jag ta kontakten och jobba lite.

  • Började trava på och körde lite tempoväxlingar, ställa ytter, och ganska snabbt kändes det verkligen som att han mjuknade!

  • Lite övergångar till skritt och halter! Haha, sedan så blev Sonic (tönt haha) rädd för en reflexväst som någon hade hängt där man kan lägga täcken och sånt i ena hörnet i ridhuset, så då fjantade han lite där! :P Men red bestämt förbi några gånger så kom han väl på att det inte var så farligt;)

  • Fattade galopp och red volter, och på spåret, ställde lite ytter och red lite innanför spåret också!
    + Övade mycket galoppfattningar så övergångar samt lite serpentinbågar med galopp och trav!

  • Sedan så efter att galoppen kändes bra i båda varven efter ett tag (med skrittpauser, trav och lite annat) så tog jag en sista galopp på lite längre tyglar, sedan övergång till trav och länga tyglarna helt för att trava av ca 2-3 varv i varje varv!

  • Sedan skrittade jag av!
Så ja, hehe lite så såg mitt ridpass ut idag! ;) Riktigt nöjd med han idag, riktigt PIGG var han också!
Haha, sötisen bockade t.o.m. i början i galoppen! Men han kändes verkligen glad och posetiv idag, tror mest att bockningen var för att han var så glad och tyckte det var så kul, inte för att det var jobbigt eller på det sättet! :P
 
Superfin i både traven och galoppen! Men i skritten tycker jag ialfl att det är svårast att få honom fin!? 
För han liksom är som segast i galoppen och sådär, nej men bäst är han i trav och galopp! Ialfl idag! :D
 
 
 
Haha, mobba inte att jag ser lite halvdöd ut på bilderna! Hehe! Och att jag inte trampar ner häälen så mkt på första bilden och blablabla. Menmen, man kan ju inte se normal ut på alla bilder.... :P
 
/Alva
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback