slide show


Stallet idag

Publicerat 2012-09-10 21:35:23 | i kategori Alva | Lämna gärna en kommentar!


Hahah, idag i stallet hände en sjukt knas grej, jag stod o mockade och var nästan klar, då ser jag en orm i boxen!! Så himla läskigt! Hahah, är rätt rädd för ormar hahah... Men somtur så är jag alltid i stallet med Josefin så hon hjälpte mig och kolla om det var en orm eller pinne, hon petade på den med grepen och den började slingra sig! Gaah! Ringde direkt till Maja (hon som hyr Sonic) och berättade! Sen gick vi upp i stora stallet och bad om hjälp och frågade liksom vad man ska göra! ;-) En snäll tjej kom och hjälpte oss, lyckades efter lite bökande få upp den i hinken! Hon sa att det typ var en kopparödla, så den var inte giftig ialfl! Kollade sen igenom boxen med att liksom "gräva" runt lite med grepen, "skaka" lite på höet i boxen och så! Hoppas att det inte finns fler ialfl och att det inte händer igen! Fast "kopparödlan" som var i boxen var rätt liten, liksom ingen stor ialfl!
Såhär ser det ut i deras lilla "stall", deras "lilla stall" är som en liten utbygnad neranför den större stallbyggnaden, så det är en liten trappa man måste gå upp för att komma till den större stallbygnaden! :)
 

Sonics box till vänster och Broncos box till höger!
 
Ridpasset:
Vi red ut först i en halvtimme, skrittade först en liten sväng i typ skogen och det gick bra, sen så ut på grusvägen och dit fortsatte vi mot velamsund! Vi travade sen när vi skrittat en stund, sen när vi kom en bit bort så galopperade vi! Jättekul och härligt var det! Vi testade att jag galopperade först och Bronco bakom, och tvärt om! ;-) Det gick bra med båda bara det att Sonic blev lite mer "spidad" när han var bakom Bronco i galoppen! ;-)
 
Sen red vi på banan! Josefin filmade lite när jag red, men filmen hackade, jättekonstigt för så brukar inte min mobil vara? Men någon gång får jag försöka igen!!
 
Tränade på övergångar, halter, lite skänkelvikningar, böjda spår och lite galoppfattningar! Gick bra och är ganska nöjd med ridpasset! 
 
Sonic i boxen:
 
Bronco i boxen (precis när vi skulle fota så började han gå runt i boxen så det blev lite suddigt xD)
 


Gud, det känns inte som att jag var ledig idag? Imorn är det skola igen då, skolfoto.. Ångest, vad ska jag ha på mig!? Bäst att gå upp och börja fundera, lär ju ta ett tag! -_-
 
/Alva
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback