slide show


Onsdag med Trocce + Igår

Publicerat 2012-09-21 20:15:00 | i kategori Alva | Lämna gärna en kommentar!


Onsdag Ridskolan: Hade vikarie men det var en bra vikarie! Men hon slår givetvis inte bästa ordinarie lärare Annelie! :) Red Trocadero, finisen! För typ 1,5 år sen var han verkligen mitt "ALLT" sen red jag ju honom förra onsdagen också, och då red vi på banan, och när vi värmde upp så var han jääkla fin... Seriöst, KÄSLAN där alltså...
Jag red bara som vanligt typ, försökte rida bra vägar, ha bra sitts, hade tummen rakt upp, liksom kantställda händer och sattsade inte på att han skulle gå "fint" utan Bara rida bra vägar, bra tempoväxlingar och övergångar.
I galoppen kände jag hur han liksom verkligen lyfte ryggen och hur man började kröka på nacken. först fattade jag inte vad ponnyn höll på med, "Ska du försöka ta åt dig tygeln, sänka huvudet och bocka elr?", fick helt plötsligt Massa beröm och jag fattade nada, sen efter en stund, i traven och i skritten så fortsatte han hålla den fina formen, jag satt bara där och försöke "hålla upp" honom liksom. Fick beröm verkligen och det kändes rätt amazing... Sen så skulle vi ju OFC hoppa så då var liksom den fina ponnyn på det sättet över, men han var fiiin i hoppningen! Men han var verkligen Igång där och lyfte på hovarna så fint... VACKRASTE... 
 
Kändes verkligen toppen... Hahah... Kändes som att han liksom ville att jag skulle börja älska honom som förr ♥ 
Och en sak kan jag säga och det är att jag verkligen Har börjat älska honom igen...♥ Litar på han älskliingen! Finis... Känns som att det finns något speciellt mellan oss... Okej, han är en ridskoleponny, han rids typ 2 gånger varje dag av olika personer varje vecka men på något vis så känns det som det finns något speciellt mellan mig och finiis Trocce... ♥ 
 
 
Den här onsdagen (i onsdags) när vi hade vikarie så red vi i ridhuset och hade lite markarbete och skänkelviktingar, först så var vi på gång och det gick ganska bra, men jag hade jätteont i huvuet och var verkligen Trött... Så efter en stund tappade jag fokus och allting blev totalt FAIL var helt "lost" när vi skulle göra skänkelvikningar så vikarien trodde typ att jag inte visste hur man gör skänkelvikningar.
Egentligen kanske jag vore ha sagt som det var, att jag bara var för trött för att rida... Menmen, det gick som det gick, Troccis var ju såklart duktig för att ha en så trött och okoncentrerad ryttare.... xD
 
 
Sen så är det en träningstävling i hoppning i stallet den 30:e sep. som jag ska anmäla mig till :)
Hade tänkt hoppa 70 cm på Sprite/Zafir eller Trocce! :D Tror det kommer bli riiktigt kul! 
 
 
 
 
Blev ett långt inlägg, skriver lite här på slutet också Kort om igår:
Jag och Josefin med Bronco red ut i typ 45 min igår, gick toppen faktiskt! Sonic var duktig och det känns verklige som att han hade "driv" i sig, en piggare kille än förut! Nu efter sommaren har jag faktiskt märkt att han har blivit lite latare, men nu känndes han verkigen som, Innan sommaren!
 
 
/Alva
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback