slide show


Hoppningen igår

Publicerat 2012-09-14 17:29:00 | i kategori Alva | Lämna gärna en kommentar!


Tänkte berätta lite om igår eftersom att jag aldrig gjorde det då!
 
Vi la upp 2 vanliga rättuppstående hinder i en kombination på banan, började med och värma upp, och sen så kom jag på kombinationen i trav, först var det väldigt lågt, typ 30 cm, men det var för att vi skulle testa avstånden först!
Avstånden kändes rätt bra, vi längde dem lite för att Bronco behövde lite mer i galoppen och sen höjde vi liksom lite i taget allt eftersom ;-) Jag tycker att det gick väldigt bra bara det att Sonic och Bronco kanske inte var i det allra smidigaste laget nu efter sommaren så dem rev väl några gånger, men inte så mycket mer än att man fick sitta av och på några gånger! 
Som högst hoppade vi 70 cm på det ena hindret och på det andra typ 50 cm. Men sen la vi ner 50 hindret i kombinationen för efter att ha kommit på 70 cm någon gång så rev både Sonic & Bronco 50-hindret några gånger, så vi la ner det till en bom istället!
 
 
Jag känner mig väldigt nöjd och det var härligt när lyckades timea hindret perfekt så blev det ett rätt så härligt och friskt språng! Hade först tänkt att vi skulle filma varandra ju, men då är det ju ganska jobbigt för då måste man ju sitta av och på igen och så...
 
Ville liksom lägga 100% på ridningen, inte på att filma och fota, sorry.. :// Men kan ju försöka någon annan gång och se hur jag känner med det då! ;-)
 
70 cm som jag hoppade igår är faktiskt det högsta jag har hoppat med Sonic! Naw, gillar verkligen Sonic, känns jättebra att jag får vara medryttare till honom! 
 

 
/Alva
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback