slide show


Äntligen lite tid

Publicerat 2012-09-28 15:36:14 | i kategori Alva | Lämna gärna en kommentar!


Ojojoj... Vad ska jag säga? Fullt upp den här veckan alltså! Tänkte berätta lite kort om dem senaste dagarna:
 
Ridningen i onsdags: 
Red plutten Pia-Lotta!! Kul att få rida en liten B-ponny, är alldeles för lång, men väger ju inte så mycket och det är väl upp till min ridlärare att avgöra det! ;-) Det gick rätt bra och vi tränade på framdelsvändningar! Pia lyssnade väl bra och gick som jag bad henne om, bättre efter att vi kommit igång! Ganska mycket skritt det här ridpasset för det är nytt underlag i lilla ridhuset! :) Men om ungefär kanske 1-3 veckor så kommer underlaget "ha lagt sig", så att vi kan börja hoppa!!! :D
 
Ridningen i torsdags:
Vi (jag & Josefin) hade planerat att rida ut! Men Sonic & Bronco var jätteleriga! :( Så vi stod och borstade och fixade ganska länge, vi fick spola av dem lite och ha oss... Så innan vi hade sadlat såg vi att solen började gå ner... Så när vi satt upp utanför stallet så var det mörkt ute! Så vi red till ridhuset för på utebanan så var det väldigt blött och så... Vi tog verkligen jääättelång tid på oss att fixa hästarna så vi hann bara rida i typ 40 minuter!! :( Men det gick bra och både jag och Josefin testade lite framdelsvändningar som vi hade gjort på ridskolan i onsdags! Det gick väl bra och Sonic var ju duktig ändå! Men han var ganska seg! Menmen, nästa vecka mådag så bara måste vi försöka komma ut på en uteritt!!! 
 
Sen hade vi kvällsfodring i stallet och det var jättekul hahah! xD Det gick bra!! Kom hem vid 10-tiden!
Sen idag så hade vi orienteringsdag och det gick faktiskt jättebra!! Gjorde två kartor med sammanlagt kanske jag tog 12 kontroller! Nöjd med min dagens insats på orienteringen! Klarade lika mycket som killarna i 8:an så *Nöjd* xD 
 
Inga bilder att bjuda på alls... Känner att inlägg där jag skriver "vad som har hänt" är såååå tråkiga...
 
Sitter just nu hemma och väntar på att Emmie ska komma..!
 
 
/Alva
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback