slide show


Vintertid

Publicerat 2012-10-28 10:48:44 | i kategori Alva | Lämna gärna en kommentar!


Inatt ställdes klockorna bak en timme! En timme mer sömn, men det blir ju mörkare då! För om vi säger att det var kolsvart ute förut vid 20:00 nu blir det ju det vid 19:00! Fast sen så kommer det ju att bli tidigare, och tidigare som solen går ner för vintern är verkligen Nära nu...!
 
Jag tycker om vintern ibland, och ibland Hatar jag den! Första riktiga snön är alltid kul! Kunna åka skridskor och skidor, och hahah pulka och sånt kul! Men att stå vid busshållsplatsen och frysa är inte lika kul... 
Man får ta vintern som den är, kläder på! Det funkar inte att gå Utan jacka en hel vinter i Sverige och tro att man inte kommer frysa alls, ja om man inte har någon speciell diagnos elr något så man inte känner kyla!?
 
Jag har ju min fjällräven jacka:
 
Men den är inte särskilt varm kan jag intyga xD Hade den hela förra vintern, det gick! Med tjocktröja under..
Förra vintern tycker ialfl jag var en väldigt mild vinter. Hos mig var den det!
Vintern 2010 var helt sjuk, hahah! Fast ändå, hellre en "2010 vinter" än en "2011" vinter!!
Jag håller nu på och kollar efter en till jacka, som jag kan ha när det är kallt! För jag fryser redan nu i den här fjällräven jackan, heheh!
 
Hellre mycket snö och riktig Vinter än bara kallt och isigt och snön kommer aldrig! Ska det vara vinter ska det vara det for real!! Inget mes med lite snö! Mycket ska det vara om det nu ska vara vinter!
 
Jag har en känsla av att den här vintern kommer att bli en snöig! Eftersom att det snöade ju i Torsdags! Fast bara för att det snöar i Oktober kanske det inte behöver tyda på att det är 1 meter snö i december liksom!
 
Det jag menar med att jag vill ha vinter for real, om det nu ändå ska vara vinter är ju kanske inte precis att jag vill ha -30 grader hela Januari och 1,3 meter snö liksom! Men jag vill ha en vinter med snö och ganska kallt!
Snön hör till vintern, vad ska det annars vara vinter för!
 
 
 
 
Vad tycker ni om vintern? Kommentera eller mejla in er åsikt!
 
 
/Alva
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback