slide show


Fan vilken jävla frihet

Publicerat 2012-10-10 21:02:54 | i kategori Alva | Lämna gärna en kommentar!


Mejlade min SO lärare och frågade om vi skulle ha prov för det har gått ett rykte i skolan idag om att det inte är prov imorgon, och YYYYYYYEEES fan vad glad jag är... Inget prov, han svarade och sa att provet är nästa Torsdag!
Asso YYYEEES vad jag älskar livet just nu alltså...! HHAHHAHHA
 
Hahah, fail för Emmie som pluggat typ hela kvällen xd Gud vad sköööönt. Nu behöver jag bara plugga lite på spanska glosorna idag, men kan dem typ för pluggade rätt mycket på dem igårkväll! Hahah, gud såååå skönt att slippa känslan att inte behöva sitta och plugga i typ 2 timmar på kvällen och sen gå och lägga sig med ett Dåligt humör! 
 
Ridningen idag:
Fick Pia Lotta, så först blev jag lite irriterad, hahah för ville ju somsagt inte rida "Pia" för hon är så liten.. Heheh!
Och så gick vi ju omkull förra veckan. Men försökte prata med min ridlärare om att byta men hon sa att du kan väl rida henne en sista gång? Och jo, men det kunde jag ju. Jag är ändå nöjd, fick ett förmodligen den sista stunden på Pia Lottas rygg, en massa fina minnen tillsammans, glömmer aldrig första gången jag galopperade på henne. 
Och att jag alltid tyckte att hon var så himlans snabb, nu tycker jag bara att hon är typ ganska pigg, men inte "WOOW OMG HON TYP BARA SPRINGER", hahah för typ 2 år sen tyckte jag att hon var HEEET at rida... Hahah... Man utvecklas om upplever saker och ting på annat sätt med tiden!
 
Lite suddig bild från idag, menmen..
Sötis... ♥ Kommer aldrig sluta gilla henne ändå, hon är en ponny som betyder mycket! En ponny med lite personlighet, men ändå inte helt galen liksom... 
 
Övningen idag:
Underlaget i lilla ridhuset har fortfarande inte lagt sig helt, så vi fick ha en lite "lugn" övning och en övning på rakt spår.
Såhär såg den ut typ:
 
Hahah, det lila strecket är liksom där man ska rida, vi hade först bara bommar på medellinjen men sen så blev bommarna sockerbitar och litet skutt och så. Man började från höger mot den gröna bommen, galopperade över den, hoppade den lilla sockerbiten och det lilla skuttet som var en oxer typ med en "rättuppstående" bom bakerst och ett kryss längst fram! Sen så låg det två bommar rakt "ut" som man skulle runda i svängen mot spåret. Så fick man välja beroende på vilken galopp man red i vilket håll man skulle svänga åt och sen i hörnet runda konen!
 
 
Hahah, jag failade lite för glömmde alltid bort att runda konen, men dem sista gångerna så missade jag det inte, heheh! ;-) (På den lite failade bilden som jag Absolut inte har gjort i en gammal version av Paint så visar bilden den sista grejen med stutsövningen idag)
 
Vi hoppade alltså stuts typ! Roliiigt! Det var verkligen ett tag sen! :D
 
 
/Alva
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback