slide show


Framååt ponny! -->

Publicerat 2012-11-09 11:15:00 | i kategori Alva | Lämna gärna en kommentar!


Igår när jag red Sonic gick det såå bra! När jag och Josefin skrittade i ridhuset bestämde jag mig:
"Idag ska han fan gå framåt, han ska lyssna! Öka traven, minska traven. Halt. Trav. Skritt. Trav. Halt. Skritt. Galopp. Skritt. Galopp. Trav. Skritt halt. Ah, det var typ det jag övade på igår. Hahah!
Faktiskt väldigt nöjd med min instts igår. Posetiv energi för att driva honom framåt! Sonic var som vanligt, bara det att jag varit så negativ till dressyr på sistone! Men nu är det tummen upp och bara och köra på!
 
Nu är prio 1 med mig och Sonic att köra den här övningen ialfl ett pass till för att verkligen få in det här och kunna det riktigt bra. Övergångar och Tempoväxlingar som ska vara bra. Han ska vara vaken liksom och bli riktigt lyhörd för hjälperna! Det är vårt mål! Sen efter att han verkligen Lyssnar på mig så ska jag börja tänka på det där med formen och så! ;)
 
Srry för sämst uppdatering alltså..! Men måste faktiskt erkänna att det har varit fullt upp, och då har jag ändå knappt haft en enda läxa!
 
Igårkväll när jag kom hem var också mormor och hennes sambo här! De ska vara här under tiden mina föräldrar är i Paris! (Tror de kommer hem någon gång på Måndag!)
 
Tror nog att det här var bästa dressyrpasset med Sonic hittils, fick verkligen fram honom, ganska kämpigt i början, fick använda mycket skänkel och även använda ridspöt ibland! Men sen så behövde jag bara putta till med skänkeln svagt så kom han fram i trav från skritt!
Mycket ridning i trav/skritt igår. Mest övergångar i traven till skritt, och även trav till halt. Tänkte somsagt fortsätta med den här övningen nästa vecka. Ungefär vid varje/varannan bokstav gjorde vi en övergång och nästan hela tiden tempoväxlingar. Mycket beröm när han gjorde rätt och en liten eftergift bara för att han ska känna att det är kul och få en posetiv känsla! Och det kan han ju få nu när jag ger honom en posetiv inverkan! 
 
Nu känns det som att jag nästan aldrig vill behöva skriva här och känna att det har varit ett "Segt drssyrpass", som i Måndags! Aldrig mer vill jag ha den känslan! Nu är det posetivt och framåt! Känns TOPPEN! 
 
Kopiering tillåten, men man måste ha med länken och skriva att Josefin är fotograf!!!
 
/Alva
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback