slide show


Förberedning inför Halloweenfest!

Publicerat 2012-11-03 16:34:37 | i kategori Alva | Lämna gärna en kommentar!


Hela dagen nu har mina föräldrar förberett inför halloweenfesten, gästerna kommer typ 18:30..
Det börjar likna någonting nu! :)
 
Middagsborden:
 
 
Pappa pimpar med spindelväv (fake såklart xP), jag har fixat med "chockladbollsspöken", sen kom mamma & syrran och hjälpte mig med den. Pappa har börjat fixa med potatisgratängen och mamma stod typ hela kvällen igår med hummer-pump soppan! ;) Massa förberedelser...
 
Chockladbollsspökena är chockladbollar som man först stoppar in i kylen och låter "kallna" och "bli lite hårda" några timmar, sen tar man ut de och använder sig av en speciell "deg" som man kan köpa färdig på till exempel panduro. Det kallas "sugar paste", man kavlar ut sugar paste, använder sig av t.ex. en pepparkaksform och sätter den vita socker degen som har fått en bra form av pepparkaksformen över chockladbollen (OBS. inget pärlsocker/kokos helst på chockladbollen, tror det blir lite fail då)
 
Ah, men då sätter man socker degs "biten" över chockladbollen, gör små hål för ögon och mun!
Sen sätter man en pinne på den och Walla! Spökiga chockladbollar!
 
 
Söta är de faktiskt! Hihi! ^^ Chockladbollen är liksom under socker degen! Sugar paste smakar som typ,, (jag tycker ialfl det) att degen smakar som marshmallows! :P
Tycker ni vore testa o göra dessa chockladbollsspöken! ^_^
 
 
Bloody hand på fönstret:
 
 
Srry för den dåliga bildkvalitén, men inte så lätt när en viss lillayster springer efter en och gör allt för att förstöra alla bilder :// Hahah!
 
Nu mååste jag bädda min säng och snart börja fixa mig! ;) Ska försöka hinna blogga så ni ser min Halloweenlook!
 
 
/Alva
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback