slide show


Dressyr på Trocadero ♥, Min fina kille det!

Publicerat 2012-11-07 22:14:12 | i kategori Alva | Lämna gärna en kommentar!


Skulle ridit Cheer Guy idag, men bytte med en tjej i min ridgrupp. Hahah! Kände för att rida Trocce, var ett tag sen. Min fina kille det! Hade vikarie idag.. Hon var faktiskt bättre än min förväntan, men min ordinarie ridlärare är fortfarande Bäst! Hon var på strömsholm, därför hon inte kunde komma..
 
Känner verkligen att jag börjat lära mig hur jag ska rida han i form. Bara för mig att korta tygeln och jobba han och han går som en prins! Det är en toppen kille alltså! Första lektionen han gick idag hade ponnysarna busat loss.. Hahah! Buseponnysar.. Hände min ridgrupp på Söndag på ridskolan för typ 3 år sen! Hahah, glömmer aldrig!
Så då hade Trocce och resten av alla ponnysar brallat loss för det var blåsigt och knakade i ridhuset.
 
Töntar! Hahah. Ja Troccis den lilla feigsen hade ju såklart stegrat, bockat och så. Men när jag red han var han prima! En bockning i galoppen, fast en liten en. Nöjd med han idag. Serpentinbågar och skänkelvikningar. 
Faktiskt blev det en ganska bra och lösgörande övning. Avslutade med att verkligen avsluta ponnysarna på ett bra sätt! Så de verkligen fick slappa av!
 
Tog 2 bilder precis innan jag skulle lämna boxen mot ridhuset:
 
 
Hahah, han ser lite rädd ut... Men heheh, hade hästgnäggar app på! Sötis Trocce träns då, vackert. Svart träns med brun remont grimma...
 
Aja, hörrni! Duschade precis, nu är det dags och lägga mig. Försöker uppdatera imornbitti..
 
God natt! Bra statisktik idag btw! 
 
/Alva
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback