slide show


Ridstövlar

Publicerat 2012-08-29 09:30:00 | i kategori Ridgrejer | Lämna gärna en kommentar!


Finns så himla många olika sorters ridstövlar! Snörade, smala, breda, svarta, bruna, blåa, röda rosa (blablabla), tajta modeller, vida modeller, sportiga, dressyrstövlar, hoppstövlar osv.!
 
Det finns verkligen många olika! Det går ju också att specialbeställa! Men då kostar det ju alltid lite mer förstås!
Det finns ridstövlar som bara kostar 200 kr, men vissa som kostar dryg 10 000 kr!
 
Stor skillnad, men eftersom att det finns så otroligt mycket så vore nästan alla kunna hitta några ridstövlar som man gillar!!
 
Själv tycker jag mest om snörade, tighta "nätta" och "smäckra" ridstövlar! Mina dröm-ridstövlar är dessa...:
 
Dem här är bara --- HELT underbara!!! Snörade, snygga, nätta, och ALLT! Jag vet verkligen inte mycket om "dressyrstövlar hit, hoppstövlar dit", men vissa säger typ att snörade ridstövlar är mer "hoppstövlar" och ickesnörade är mer "dressyrstövlar"! Men det tycker jag inte spelar någon roll egentligen!
 
Jag ser mig själv med som "hoppryttartypen", jag är verkligen inte duktig nog i hoppning att räknas som värsta hoppryttaren, men jag gillar nästan alltid utrustning som är typiska "hoppryttargrejor", och dressyrgrejer vet jag nästan ingenting om!!
 
Sen så är det där egentligen rätt löjligt med att vissa grejer är speciellt för den som tränar hoppning och speciellt för den som tävlar dressyr, men på ett sätt så är det ju så att utrustningen kanske har annan funktion som just ska passa till hoppryttaren/dressyrryttaren! ;-)
 
Men dessa ridstövlar tänker jag önska mig i Julklapp, av mamma o pappa och kanske lite släkt som får hjälpa till och betala!
 
Mina föräldrar är inte gjorda av pengar, ca 3000:- för ett par ridstövlar är inget beslut dem tar över en dag och någonting som dem faktiskt inte har råd med själva! Det är helt olika när det gäller den biten! 
 
Tretorn advance är också Väldigt snygga! Men skulle någon fråga mig: Mountain horse supreme high rider ridstövlar eller tretorn? Mountain horse supreme high rider ridstövlar, lätt! :)
Sen så tycker jag också att tretorn falsterbo är rätt snygga! ;-) Av den mer "sportiga" modellen dem här också!
Vissa lite mer sportiga ridstövlar, som dessa, är det rätt olika med hur man tycker om dem! Vissa tycker att dem är jättesnygga, eller väldigt fula!
Jag tycker att tretorns ridstövlar ialfl är snygga! Men slår inte Mountain horse supreme high rider ridstövlar!
 
 Sen så är det ju något svårare för mig att hitta ridstövlar för jag har runt 39 i skostorlek, och smala ben och dem är ganska långa... Så jag kan t.ex. bara ha 1 par av alla hööks ridstövlar... :(
Det är dessa:

 
 
 Dem finns typ inte i snörade, men tyckte dem var fina ändå! Skulle bli Vädligt glad om jag fick dessa!
Men fortfarande, mountain horse ridstövlarna äger ut alla! ;-)
 
Hur tycker ni att ridstövlar ska va? Har ni några? Har ni svårt att hitta rätt storlek för dig? :)
 
 
/Alva
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback