slide show


Anmäld till träningstävling

Publicerat 2012-09-22 22:11:00 | i kategori Alva | Lämna gärna en kommentar!


Har anmält mig till träningstävlingen i stallet den 30 september nu och har fått svar att de tagit emot min ansökan om att vara med! Känns jättekul! Är verkligen Taggad! :D
Här ser ni en bild från förra Träningstävlingen jag var med på i vintras:
 
Hoppade 60 cm nu, har varit med på en pay and jump och en clear round, det är liksom allt... Vill få in rutin med att hoppa pay and jumper och Clear rounds, men funderar på och skaffa Grönt kort verkligen snart!

Även om jag tyvärr inte har någon ponny/häst jag kan tävla på så är ju Grönt kort alltid bra att ha liksom, då slipper man försöka ta den kursen när man väl är där och verkligen vill tävla!
 
Men kommer det någon riktig tävling i stallet snart så vill jag verkligen vara med! (Med ridskoleponnierna alltså)
Och om man tävlar på Klubben så behöver man ju inte heller grönt kort! :) Så det är ialfl tur! ;-)
 
Men nu är jag anmält att hoppa 70 cm, och det är något jag verkligen är redo för nu, känns så ialfl! Tänkte skriva ett inlägg om min hopprädsla sen, men kan bara säga att jag är så glad just nu, hopprädslan finns inte längre och det är tack vare en speciell! Okej, skratta ni och ni tycker det låter löjligt "Nu är jag redo för 70 cm" och ni tänker "wow redan blixten, hahahha", jag hoppade 95 cm idag med mina egna ben, en häst är bättre än mig så sure, jag har självförtoendet egentligen för att kunna hoppa 95 cm med en häst just nu, Ja, men jag tar allt i min takt! Hopprädslan är ju liksom äntligen borta, i typ 3,5 år har jag försökt trottsa den, därför vill jag inte stressa fram och hoppa högre än vad jag är redo för. Jag behöver öva mycket i hoppning för att kunna hoppa på så mycket högre nivå än vad jag är på nu.
 
Jag behöver öva en del mer på många saker inom hoppningen för att ligga på den nivån:
  • Balans
  • Vägar
  • Sitts, eftergift, avstånd mm.
  • Byta galopp över hinder
  • Självförtroende
  • Och rutin...
Underbart fina vännerna Josefin och Malin ska oxå va med,  kul att få göra det med dem fina! :)
 
Finis Jossan och "Porte" förra gången vi träningstävlade! 
Och finis Malin när hon rider Falco i sommras!:
Tur att man har fina vänner med samma intresse som en själv!
 
Jag har önskat Sprite/Zafir/Trocadero till träningstävlingen! Malin har önskat Midnight/Sprite/Zafir!
Malin & Midde är en sjukt fint ekipage tror jag! ;-)
 
Josefin har inte riktigt bestämt sig än, men sist jag pratade med henne så lutade det mot att hon skulle önska Cheer Guy/Portello/Zafir! Josefin & Cheer Guy ser jag rida på banan, och klara det galant! Samma med Josefin & Portello! ;-) Båda dem ponnysarna passar lika bra för den tjejen! ;-)
 
/Alva
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback